BESCUITS I MAGDALENES

CUPCAKES DE XOCOLATA I CAKE POPS

de desembre 02, 2014 Amblesmansalamassa 1 Comments

L'altre dia va ser l'aniversari de la Maria, la filla d'una amiga d'aquí del poble. Just em va enganxar per allà i em va fer il.lusió preparar alguns dolços per la seva festa. La veritat és que van ser uns dies força productius, perquè apart dels dolços que veureu a continuació, també vam fer amb la Nora (la seva mare) un munt de dolços marroquís, ja que ella és d'allà. Més endavant espero publicar-ne algun, ja que em van semblar boníssims.
El problema és que ens vam animar tant a fer coses que després, a l'hora de berenar va sobrar gairebé tot...així que em sembla que la Nora ara té el congelador ple de dolços per als propers aniversaris....
Ja que em posava amb els famosos Cupcakes,  volia fer algun detallet de decoració per posar-hi a sobre, ja que sovint ho he vist als blogs i m'ha cridat l'atenció.
A Capileira no hi ha molta oferta, per no dir res, d'aquest tipus de productes, així que em vaig disposar a fer unes banderetes casolanes.
Per sort hi ha una botiga amb molt d'encant, que la porta una catalana, la Laura. Es diu Montaña de Letras i tenen alguns productes per fer manualitats i coses molt boniques de patchwork que fa ella.
Així que amb la seva ajuda i la meva imaginació van sortir unes banderetes més o menys apanyades.
En fi, no m'enrotllo més i anem amb la recepta.


Ingredients (25 unitats):
Massa
-165grs farina
-165grs mantega
-165grs sucre
-3 ous
-15grs llevat Royal
-100ml llet
-2 cdtes cacao pols
-1 cdta essència vainilla
Ganache Xocolata
-200 grs Xocolata Negra
-200ml nata muntar 35% M.G
-Flocs de neu de sucre o altres decoracions
Banderetes
-Escuradents
-Tela estampada
-Floretes de filtre
-Celo de doble cara

Començarem fent la massa, batint la mantega amb el sucre. Tot seguint hi afegim la vainilla i els ous, d'un amb un.
Incorporem també la llet, després la farina amb el llevat i per últim el cacao. Mesclem bé tots els ingredients fins a obtenir una massa fina i homogènia.
Fiquem una capsula a cada motlle i aboquem la massa, fins a 3/4 de la seva capacitat.
Preescalfem el forn a 180º i coem durant 20'.
Per fer la ganache només hem d'escalfar la nata i abocar-la a sobre la xocolata. Remenar bé fins que la xocolata s'hagi desfet del tot i quedi ben integrada a la nata. Abans d'utilitzar-la l'hem de deixar refredar bé i que agafi una bona consistència, ja que sinó no la podrem treballar bé amb la màniga pastissera i ens quedarà massa líquida. Jo la vaig fer d'un dia per l'altre i així tenia una textura ben consistent.
Un cop freds els cupcakes, decorem amb la ganache amb una màniga pastissera i decorem amb el que ens vingui més de gust. Jo he optat per uns flocs de neu de sucre, fideus de xocolata, taronja confitada i boletes de sucre.
Si us ve de gust donar-li un toc més festiu us animo a fer les banderetes casolanes.
Només heu de tallar la tela a triangles petits. A la base l'hi poseu celo del que enganxa per les dues cares i ho enrotlleu a un escuradents.
Si trobeu figuretes de filtre també en podeu enganxar dues amb un escuradents entremig i ja teniu un adornament més.

A més a més també faig fer aquests xupa-xups. Al congelador tenia un tros de bescuit d'un Guiness Cake i se'm va acudir aprofitar-lo per això. Ho vaig fer una mica a ull i no em vaig apuntar les quantitats, per això només he posat els ingredients.

 
 Ingredients:
-Bescuit de Guiness Cake
-Nocilla
-Xocolata blanca
-Fideos de xocolata
-Boletes de colors
-Crocanti

Esmicolem el bescuit fins a obtenir una espècie de sorra fina. Barrejem amb una mica de nocilla, suficient perquè aquesta faci d'aglutinant i poguem formar boletes de massa.
Fiquem les boletes al congelador uns 15' i mentrestant desfem la xocolata blanca al bany maria.
Agafem els pals de xupa-xup, mullem la punta en la xocolata blanca, el punxem a la boleta de massa i ho introduïm a la xocolata blanca. Decorem amb el que més ens agradi i ho col.loquem en algun lloc que es mantingui vertical fins que s'assequi la xocolata.
Més fàcil impossible, així que ja esteu trigant en posar-vos mans a la massa!!!

Potser també t'interessa...

1 comentari:

  1. Tant una cosa com l'altra m'encanten , no sabria quina triar! Un petonàs!

    Les receptes que m'agraden

    ResponElimina