MERMELADES I CONSERVES

BITXOS ENVINAGRATS

de setembre 22, 2015 Amblesmansalamassa 2 Comments

Aquestes últimes setmanes tinc a casa montada una petita "fàbrica de conserves". Aquí estan els horts a ple rendiment, i gràcies a que tinc uns amics que els hi agrada compartir, no he parat de fer mermelades, licors, conserves de verdures...gràcies!!!
Avui és el torn del Bitxo. Jo no sóc amant del picant, però a l'Àlex li encanta, així que com tenia una quantitat més que considerable, els he fet envinagrats per així conservar-los.


Ingredients:(uns 6-8 pots)
-1kgrs Bitxo 
-2L Vinagre de vi blanc
-1'125ml Aigua Mineral

Començarem rentant els bitxos amb aigua. Mentrestant posarem una olla al foc amb aigua i sal i ho escalfarem fins que bulli. Per una altra banda ens preparem un bol amb aigua i gel.
Un cop bulli l'aigua, tirem els bitxos i els deixem uns 2'.
Retirem del foc i els posem a dins del bol amb aigua gelada fins que es refredin.
Els sequem bé i els fiquem dins d'un pot esterilitzat ( He rentat els pots amb aigua, sabó i una gota de lleixiu, i després els he bullit en aigua durant 10').
Omplim els pots amb la barreja que haurem fet prèviament de vinagre i aigua, fins a cobrir tots els bitxos, i tanquem el pot amb la seva tapa.
Per fer la barreja líquida dels pots només haurem de mesclar el vinagre amb l'aigua en un recipient.
Amb aquesta quantitat m'ha sobrat 1'5L de líquid, així que li he afegit 200grs de sucre i 500grs més de bitxos i he fet alguns pots de Bitxos Agredolços, seguint el mateix procediment anterior.
Deixar macerar mínim una setmana abans de consumir.

Potser també t'interessa...

2 comentaris:

  1. A mi m'agrada molt pensar i repensar què faig quan l'hort va a tope, aquest any, però, ha anat xino-xano i no m'ha calgut fer grans coses... el picant m'encanta, així que aquests bitxos segur que a casa triomfarien! un petó!

    ResponElimina
  2. Sempre m'han agradat els pots de bitxo en vinagre, però més per fer bonic que per menjar...no som madsa de picant i no els gastariem
    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina