POSTRES DE CULLERA

GOTETS DE CASTANYES A LA XOCOLATA, Reto Tía Alia

de novembre 26, 2013 Amblesmansalamassa 1 Comments

Aquesta vegada el Reto Tía Alia m'ha costat lo meu. Mai havia fet cap dolç amb les castanyes, i per començar ja he tingut problemes per pelar-les, malgrat haver seguit totes les instruccions que he trobat o que m'han donat.
A més a més, vaig fer una primera proposta, però em va quedar....contundent és poc!!!! Així que al final, després de fer uns cambis en algunes quantitats i ingredients, he aconseguit un postre bo i diferent.
Vaig un dia tard perquè m'he despitat, i mira que tenia l'entrada preparada desde fa dies..... La publico de totes maneres, ja que l'he preparat expressament per la ocasió...


 Aquesta és la recepta de Tía Alia:

 

Ingredients que he utilitzat (4 gotets):
-100grs castanyes
-200ml llet
-1 presa de xocolata negra
-1 cullerada sopera sucre
-1 sobre Cuajada
-8 carquinyolis
-1 cullerada de mantega
-Gotes de xocolata blanca

Primer de tot haurem de pelar les castanyes. Jo les vaig bullir, però la pell de dins no hi havia manera de treure-la, així que al final les vaig coure al forn durant 20' i després les vaig pelar sense problemes.
Tot seguit posem a bullir les castanyes fins que es trenquin soles. Colem i reservem.
Escalfem la llet amb el sucre i hi afegim la xocolata ratllada. Afegim les castanyes i ho batim tot. Tornem a escalfar i mesclem el sobre de Cuajada. Quan començi a bullir retirem del foc.
Aixafem els carquinyolis amb un morter fins a obtenir una pols de galeta. Afegim la mantega fosa i barrejem bé.
Forrem el cul del gots amb la barreja del carquinyolis i aboquem la mescla de les castanyes a sobre.
Deixem refredar i servim decorat amb gotes de xocolata blanca o com més ens agradi.


Potser també t'interessa...

1 comentari:

  1. Hola cielote, como dice el refrán "nunca es tarde si la dicha es buena" y eso se aplica perfectamente a tu publicación del reto de este mes. Un día tarde pero bien merecida la espera. Para los retrasados en comentar como yo eso no importa.

    Me parece que has bordado la receta, con alguna que otra variación pero se ve deliciosa.

    Enhorabuena!

    Bss

    ResponElimina