CARNS I PEIXOS

TÀRTAR DE SALMÓ i ADVOCAT

de febrer 27, 2015 Amblesmansalamassa 6 Comments

M'agrada participar en reptes culinaris, ja que així és una manera de fer receptes que potser d'una altra manera no faria. Aquest mes a Memòries d'una Cuinera proposaven fer tàrtar. Com altres vegades m'ha passat en els reptes als que participo, aquesta recepta no l'havia fet mai, i  ni tant sols havia menjat mai un tàrtar.
En Joan m'ha passat una recepta de tàrtar de tonyina i jo l'he adaptat una mica amb els ingredients que tenia i n'he fet un de salmó. Gràcies!
Anem doncs amb la recepta:


Ingredients (2 persones):
-200grs salmó
-1/2 advocat
-1/2 ceballot o ceba tendra
-20grs cogombres en vinagre
-10grs Mostassa a l'antiga (1 cdta)
-1 cullerada oli d'oliva
-1 cullerada salsa soja
-Suc 1/2 llima
-Sal
-Pebre
 
Primer de tot  congelem el salmó. Haurà d'estar congelat mínim 24 hores.
Descongelem el salmó i el tallem a dauets ben petits. Piquem els cogombres, la ceba i l'advocat a trossets ben petits. Ho barrejem tot amb cura, amb l'ajuda d'una cullera.
Incorporem el suc de llima, la mostassa, l'oli i la salsa de soja. Salpebrem i ho mesclem bé perquè la salsa quedi ben incorporada al tàrtar.
Deixem uns 20' a la nevera perquè es mesclin bé tots els sabors i ja ho podem servir.
Emplaten amb el cilindre i decorem amb una mica de pell de llima tallada en juliana ben fina.
També podem servir el tàrtar dins de l'advocat i així canviem una mica la presentació.
 
 
 


Potser també t'interessa...

6 comentaris:

  1. A mi em passa igual amb els reptes, proves coses que d'altra manera no faries, i també fas treball d'investigació, ha, ha!!....perquè quan no tinc molt clara la recepta "remeno" pel google buscant altres semblants...i descobrint coses noves. Per cert, deliciós aquest tàrtar! M'encanta el salmó! Un petonet!

    ResponElimina
  2. una combinació que té l'èxit assegurat!!! gràcie sper participar guapa. Petonets

    ResponElimina
  3. Amb dos ingredients que m'encanten, el salmó i l'alvocat... Ha de ser boníssim!!
    Una abraçada,

    ResponElimina