MERMELADES I CONSERVES

MERMELADA DE MADUIXES I NABIUS

de maig 10, 2016 Amblesmansalamassa 6 Comments

En aquesta época de l'any no podia faltar aquesta recepta. L'he feta moltes vegades, però no sé perquè no la tenia encara al blog. M'encanten les maduixes, però sempre em pot l'ansia i em compro unes caixes enormes que mai em dóna temps de menjar, així que la majoria de vegades acabo fent mermelada per aprofitar-les. Aquesta vegada li he afegit unes nabius i li dónen un toc ben bo.


Ingredients (3/4 pots):
-680grs Maduixes o fresons
-125grs Nabius
-325grs Sucre blanc
-Suc 1 Llimona

Netejem i trossejem les maduixes, i les posem a una cassola, amb el sucre i el suc de llimona. Podeu deixar macerar 1 hora tot junt, encara que en aquesta ocasió jo no ho he fet.
Posem a coure a foc mig durant uns 10'. Ho batim tot amb la batidora i tot seguit afegim les nabius.
Coem 25-30' a foc mig/fluix, remenant de tant en tant, fins que espessi una mica.
Posar la mermelada directament als pots, prèviament esterilitzats, i tancar-los.
Jo els deixo un dia boca avall perquè facin el buit, però si ho preferiu ho podeu coure al bany maria.

Potser també t'interessa...

6 comentaris:

  1. No m'he posat mai a fer melmelades casolanes, però quan veig receptes tan llamineres que com la teva, em venen ganes de sortir corrents a comprar tonelades de fruita per fer-ne a casa...Per si de cas, m'enduc la teva recepta...Petonets!

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi m'encanta fer-ne, encara que després no en menjo gairebé mai...jejeje

      Elimina
  2. No he provat mai aquesta combinació, però a mi tot el que sigui melmelada casolana m'encanta, així que m'ho anoto per quan m'hi fiqui! un petó.

    ResponElimina
  3. Estic esperant les bones maduixes per fer melmelada, he acabat la de l'any passat...els nabius sencers li donen un toc divertit...! petons

    ResponElimina