BESCUITS I MAGDALENES

BESCUIT DE BLAT DE MORO I POMA

de febrer 16, 2015 Amblesmansalamassa 6 Comments

El blat de moro és un ingredient no gaire habitual, almenys a la meva cuina, però desde sempre m'han agradat molt les receptes on l'he utlilitzat. He menjat moltes vegades pà de blat de moro, però mai un pastís, així que m'he posat mans a la obra i n'he fet un. Queda una mica més dens, però la poma li dóna un contrapunt molt bo.

 Ingredients:
-250grs farina de blat de moro
-5 ous
-150grs sucre
-1 iogurt natural
-1/2 got d'oli de girasol
-1 cdta essència vainilla
-1 cdta llevat Royal
-2 pomes
-Mermelada d'albercoc

Batre els ous, juntament amb el sucre, el iogurt, l'oli, la vainilla. Barrejar la farina amb el llevat i ho incorporem poc a poc a la mescla líquida, sense parar de remoure, fins a obtenir una massa fina i homogènia.
Pelem les pomes i les tallem a trossos d'1 cm de gruix.
Aboquem la massa a un motlle i fiquem la poma per sobre.
Coem al forn uns 45' a 180º. Un cop s'hagi refredat, pintem el bescuit amb la mermelada.
La farina utilitzada  NO és Maizena, sinó farina de blat de moro. Cal tenir-ho en compte ja que el resultat no té res a veure.

Potser també t'interessa...

6 comentaris:

  1. No m'havia plantejar mai de fer un pastís de poma amb farina de blat de moro! Serà qüestió de provar-ho, perquè segur que és deliciós! Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi m'agrada utilitzar molt aquesta farina, sobretot per fer pà. Et recomano que ho provis!

      Elimina
  2. He tastat poques vegades la farina de blat de moro però sempre m'ha agradat. Aquest pastís que has fet fa molt bona pinta!
    Marta

    ResponElimina
  3. Hola jo ahir vaig fer-ne amb blat de moro però hi vaig posar cireres fins la massa, ha quedat bó però una mica sec, potser li faltava més cireres

    ResponElimina